BLOGas

PASIILGSIU TAVĘS, RASA

0

Kažkas turi pasakyti garsiai tai, apie ką pagalvojome išgirdę, kad “Rasos” ir “Aro” ženklai yra panaikinami. Tai bus subjektyvi nuomonė, bet galbūt ji sutaps su jūsiške.

Dar balandžio mėnesio pabaigoje “Biok” paskelbė apie netikėtus pokyčius - “Rasa” ir “Aras” išprašomi iš kosmetikos lentynų, o jų vietą pakeičia nepažįstamasis keistu vardu “Kilig”.

Kas tas “Kilig”? “Facebook” paskyroje rašoma: “Tai kasdienės laimės akimirkos”. Bet ar tikrai? “Urban Dictionary” sako, kad tikrai. Tam pritaria ir filipinai, kurių kalboje “kilig” reiškia pakylėjimo pojūtį. Na gerai, naują žodį galima išmokti, bet, vargu, ar į jį tilps tai, apie ką mums 23 metus kalbėjo “Rasa” (ar ir jūs ką tik pasijutote seni?) Kiekvienas tikriausiai turime draugę, kurios vardas Rasa. “Rasos” ženklas ir buvo tas, kurią tau pasiūlytų draugė arba rastum mamos kosmetinėje. Nebrangi, nepretenzinga, lengvai pasiekiama, kitaip sakant - sava. Galbūt šie epitetai nėra tie, kurių šiandien siekia rinkodaros specialistai, bet būtent jie padėjo sukurti pojūtį, kad “Rasa” buvo jaukus ir artimas ženklas.

Taip, žinau, “Biok” paliko “Margaritą”. “Margarita” yra gerai, bet “Rasa” su savo formulėmis buvo kitas lygis. Taip, skaičiau, kad “Kilig” yra ta pati “Rasa” ir “Aras” tik kitose pakuotėse. Tačiau ar tik nebando manęs apgauti, nes  “Kilig” šūkis - “įkvėptas gamtos”, o “Rasa” buvo "formulė sauganti grožį". Ji buvo įkvėpta mokslo. Ji vienintelė Lietuvoje naudojo matriksilą, bandė sukurti BHA produktą nuo spuogų ir pan. Ne visada jai sekdavosi, bet kryptis, manau, buvo teisinga. Taip, suprantu ir tai, kad “Kilig” yra skirtas tarptautinei rinkai, tačiau ar tikrai “Biok” į ją negalėjo žengti su ta pačia “Rasa” ir “Aru” pašonėje? Geri pavadinimai, ženklai su istorija, patirtimi ir charakteriu. Kaip pavyzdys, galėtų būti suomių “Lumene”. Taip pat reiškiantis moterišką vardą, ženklas populiarus tiek vietinėje, tiek tarptautinėje rinkoje. Beje, pastarąjį dešimtmetį buvo išsikvėpęs, bet praeitais metais šauniai atsinaujinęs ir vėl įgavęs populiarumą.

Man keistas noras nubraukti tai, kas nebuvo blogai ir pradėti viską iš pradžių vien todėl, kad siekiama tarptautinių pardavimų. Būkim “biedni”, bet teisingi, šiandien, jei nori tapti populiariu kosmetikos ženklu turi tik tris kelius: per asmenybę (pavyzdžiui, Rihanna ar Kim Kardashian), per misiją (pavyzdžiui, “Glossier” feministiškas judėjimas ar “The Ordinary”, siūlanti profesionalias formules už prieinamą kainą) arba, ir man atrodo svarbiausia, per išskirtinius produktus. Ir visai nesvarbu, kaip tu pasivadinsi, bet jei sukūrei gerą produktą, žmonės jį atras, naudos ir visai nesvarbu, ar tu “Rasa” ar “Kilig”. O štai vietinei rinkai net ir to nereikia, ji visada atleis klaidas, vėl ir vėl bandys, nusivils, atras, bet visada pirks. Su vieną salyga - jei turės savą ir atpažįstamą ženklą, tokį, koks buvo “Rasa”.

Labai laukiame jūsų komentarų!


Jūsų el.pašto adresas nebus viešinamas.